Friday, September 4, 2009

Dana Point Lat 33°28N Long 117° 42W

Vi angjorde hamnen kl 01 inatt, då var vi trötta och tog bara en
kajplats. Det passade inte Harbor master, kl 06 stod en man på kajen och
sa att vi borde försvinna innan hans chef vaknade. Ja,ja. Nu ligger vi
ankrade i hamnen och här är varmt.
Vi har snackat in oss med Yacht cluben och skall få använda deras
faciliteter inkluderande WiFi. Jag tror damen gav mig fel lösenord, men
imorgon skall jag fixa detta, och då kommer det lite nya bilder från
första seglingen.

3 comments:

  1. Är nog en jobbkvalifikation för Harbor masters att vara griniga. Vi ser fram emot bilder - och NI har massor av kommentarer att läsa. För visst är det så att ni inte kan läsa våra kommentarer när ni bloggar över Iridium?

    ReplyDelete
  2. Äntligen! Skönt att ni är i hamn, trots jättedum Hamngubbe och förvirrad Dam som lämnar ut fel lösenord.
    Nu ska jag gå till jobbet. Ååå va kul det ska bli!
    Längtar till Nuku Hiva!

    ReplyDelete
  3. Gott ni är i hamn igen efter första benet. Funkar det som ni tänkt er!? Här hemskeväder så det blir en dag med förjupning i Tuamotus och hypnos (BOK). A+S är tillfälligt hemma så det är full fart i huset. Kan ni "vila" nu några dagar i D.P eller återstår mycket fixa innan nästa sträcka??Parahi,nana (jag "går på" språkkurs via hotmail)

    ReplyDelete