Sunday, February 14, 2010

Lat S 49 19,3 / long W 064 06,9

Tema delfiner
Nu är delfinerna tillbaks. Kommer ni ihåg att vi på hela resan Tahiti
-Puerto Montt endast hade besök en dag av delfiner. I Patagonien har de
oftast varit i sund och strömkantringar de har simmat.
Nu är dom tillbaks. Här är det som jag minns det från förra
Atlantseglingen 1983. De kommer simmande oftast två och två, frustar
till alldeles akter om båten så att man skall uppmärksamma dem. Sedan
simmar de ikapp i timmar, än den ena än den andra sidan.
Det är vad jag kallar Atlant-delfiner !

3 comments:

  1. Det är nästan som ni känner er som hemma!eller? Var på båtmässan i veckan och konstaterade att båtarna var alldeles för dyra.
    Inte ens som tandläkare har man råd med dem som man trånar efter. Man skulle säkert få jobba flera veckor utan sträck!? Träffade förövrigt en gammal räv, Per Johansson, som gick i vår klass. Jag skulle hälsa från honom och det gör jag nu! Ha det gött! Stefan

    ReplyDelete
  2. Måste tillägga att delfinerna bara är ute efter mat och det får dom i sunden och strömkantringarna. Dom är alltså inte ute efter att skapa nya kontakter med skeppsbesättningar m.m. Ni seglar just nu i mycket fiskrika vatten och jag blir uppriktig förbannad om Ni inte behagar att slänga ut någon popper e.dyl efter båten. Ta handskarna på er och just wait!

    ReplyDelete
  3. Jag tror visst att dom vill söka kontakt, så det så!

    ReplyDelete