Saturday, March 27, 2010

Lat S 4 13 / W 030 12

Dag 11
Imorse hade jag 20 delfiner hoppandes runt båten. Jag såg dom komma på
långt håll, i par och ibland fyra i bredd. När de var framme vid båten
simmade de i kapp. En del rullade upp lite som vanligt för att få luft,
och en del hoppade högt, ibland blev det ett magplask men oftast var det
tjusiga hopp. Jag önskade jag hade haft en sådan där ring som jag skulle
sticka ut. Jag tror att dom hade hoppat igenom. Det var som en
uppvisning och pågick ca en halvtimme. Det känns mäktigt och fantastiskt
att få vara med om en sådan morgon, och kameran dök inte upp i
medvetandet förrän hela showen var över.

1 comment:

  1. Man har tillbringat många stunder på backen hängande över svinryggen och tittat på delfinerna som hoppar vid bogen. Med en fart på ca 17 knop så hänger dom tyvärr inte med så länge. Men tjusigt är det så länge det varar.

    ReplyDelete