Saturday, June 11, 2011

Nattvakt

DÅ var det nattvakt igen, pannlampa på och te-muggen på plats. Natten är
svart, månen har just gått ner. Stjärnorna gör dock sitt till att jag
kan urskilja var horisonten är. Vi har påbörjat seglingen mot Cagliari,
Sardinien, vilken är knappt 600 nm. Just nu är vi mittemellan spanska
Costa Blanca och Algeriet, ca 45 nm till båda kusterna. Jag tänker på
alla som ger sig iväg i dåliga farkoster från det oroliga Nordafrika,
tänk om vi stöter på några! Vad skall jag bjuda dom på? Dom är säkert
hungriga. Jag kan koka ris, bönor och linser, det har vi massor kvar
ända sen Chile. Tankarna går under natten, det gäller att vara
förberedd.

1 comment:

  1. Varför ser jag er inte på marinetraffic? Jag såg er i hamn i förrgår men nu är ni borta. Nöjde dom sej inte med ris bönor och linser från Chile, kapade dom hela båten?

    ReplyDelete