Thursday, May 16, 2013

Fast i ett beroende

 Runt klockan ett kommer dom från alla håll, skolan slutar och många ungdomar samlas på kajen, dom kommer i klungor, några spelar frisbee, några sätter sig på en bänk. Telefonerna kommer fram, man knappar, man skrattar man visar varandra sina telefondisplayer. Det känns precis som i vilken stad som helst, vilka ungdomar som helst. Överallt har telefonerna tagit sig in i våra liv, inte bara ungdomarnas, vad gjorde vi innan vi kunde sitta och knappa på en telefon överallt, och hur klarar man sig utan en?
Min spaning är att trenden snart vänder, det kommer istället bli inne att vara dator/telefonfri och onåbar.
Frågan är vilken sida jag väljer, jag som så fullständigt sörjer att PC: n som hade så bra uppkoppling här mot cafét, nu är hos doktorn, vi får tidigast en prognos imorgon, går den att rädda eller inte?
Helt klart är att jag är helt fast i att ständigt vara uppkopplad, Facebook , Twitter och gmail, JAG är BEROENDE .

2 comments:

  1. Nu har du allt gått vilse i din spaning! Det var många år sen det blev trendigt att vara onåbar, du har bara inte märkt av det!

    ReplyDelete