Thursday, November 21, 2013

N18 22, W033 49

Idag har vi varit ute till sjöss i en vecka,det slappa lite bohemiska liv
jag beskrev igår fortsätter idag. Vi har gått ner på lågvarv, läser böcker
och njuter av musik, lyssnar på ett och annat nedpoddat radioprogram. Jag
tror att det är nyttigt för kropp och själ, att segla, färdas i långsam
takt, anpassningen till nytt klimat sker gradvis. Man hinner bli redo att
möta en ny plats. Jag läste om en Japan som vid mellanlandning på Grönland
under en Japan-Europa flight, gick av och satte sig på flygplatsen. Vid
frågan om vad han gjorde där och om han inte skulle med vidare skakade han
bara på huvudet och sa: -" Jag sitter här och väntar in min själ. "

1 comment:

  1. Å, vad ni verkar ha et skönt! T.o.m. jag kanske skulle kunna koppla av och känna mig lugn fast man är ute mitt i Atlanten..

    ReplyDelete