Thursday, November 14, 2013

N26 27,W018 42

För att uppnå målen som är satta gällande fiske, vidtogs åtgärder i Las
Palmas:
Fiskekrok inhandlades för att kunna svinga den sprattlande fisken ombord,
den har placerats strategiskt i sittbrunnen. Ett par handskar ligger alltid
beredda. En sprayflaska med bedövningsmedel att spruta in i gälen strax
innan man filéar. Bedövningsmedlet kommer från Sydamerika och vår resa där
2010, det är en Chilensk spritsort som ingen är intresserad av att dricka
upp. Pisco från Patagonien, äntligen kommer den till heders. Nya fiskedrag
köptes, i affären beskrev jag vilka olika fiskar jag skulle ta upp och även
hur stora fiskarjag ville ha, det var butiksföreståndaren mycket noggrann
med. Vi plockade ihop några nya läckra drag.
Om ni läste mina tweets igår börjar ni ana utgången av hela mitt
resonemang... Första fisken som nappade på nya draget hoppade lika kvickt
av, den andra som måste varit en bjässe, kämpade mot mig ett tag, men knips
så hade han försvunnit och tagit hela draget med sig.
Kampen fortsätter idag, nu är det bara en tidsfråga innan det nappar....

Spinnaker idag

1 comment: