Monday, February 3, 2014

Var är posten ?

Det är inte ofta vi skickar brev med vanlig postgång, men igår behövde vi det. Jag började att fråga på marinakontoret var man kunde finna ett postkontor, officina de correos, vilket satte igång en stor aktivitet, det slutade med att Elvis, en engelsktalande (lite)  mekaniker körde mig i sin bil till en liknande ATG-ombud. "Hej då" sa han när jag klev ur bilen, han körde genast tillbaks. Jag kände direkt att det var fel ställe, jag stod snart ute på gatan igen med en lapp i handen där det stod 4-72. Efter promenad tillbaks till båten och lite stärkande lunch gick vi båda iland och satte oss i en taxi.
Nu började en ännu värre jakt, taxichauffören visste inte var posten låg och 4-72 visste han ej vad det var. Vi körde han stannade och prata med människor på trottoaren, han ropade i sin lilla kommunikationsradio, efter ca en timme kom vi fram till 4-72, som var typ ett Fed Ex ställe. Vi var långt från turiststråken och bad taxichauffören att vänta. Det gick fort och bra därinne, 10 kr för att sända brevet till Sverige och taxin kostade 100 kr. Den här historien får mig att tänka på när posten lade ner sina kontor hemma, då fanns det en informationsfilm på TV där en man kom in i en vanlig butik och utbrast: -"Det här är väl ingen djävla post".

No comments:

Post a Comment