Wednesday, July 9, 2014

Surfare

I ankarviken där vi nu är, fortfarande Hua Hin i Franska Polynesien, ligger vi precis innanför ett rev där det bildas fantastiska vågor som gjorda för att surfa på. Det ligger alltid en eller ett par surfare därute, och idag på eftermiddagen tog vi finkameran i en vattentät påse, körde ut för att ta lite foton.

Vad lätt det ser ut, va kul det ser ut, jag blir alldeles exalterad, snabba tankar far genom huvudet, kanske det finns någon kurs nånstans?..... så plötsligt far en av surfarna rätt upp i luften brädan åt ett håll och kroppen åt ett annat, efter en kullerbytta i luften faller han platt ner mot vågen. 
Jag hann då tänka: -Det kanske inte är så enkelt ändå, skall nog fundera ett tag till.

3 comments:

  1. Lämna sånt åt 20-åringarna som har mjuka leder och böjliga ben!

    ReplyDelete
  2. Självklart skall ni ta en kurs och försöka! Själv skall jag börja med snowboard när jag går i pension! Har hört att det är farligt för handlederna och några år till skall jag fixa tänder! Ha det bäst!
    Stefan

    ReplyDelete