Tuesday, March 22, 2016

Abel Tasman National Park

Den beresta boken
För ett par år sedan var vi och hälsade på min kusin som bor i England, vi
satt och pratade om våra seglingsplaner och efter en stund kom Emily med
Lonely Planets New Zealands guide: -Den är lite gammal, men vill du låna
den?. Svag för reseguider som jag är sa jag :-Ja tack.
Vi seglade iväg och ett par av våra gäster i Franska Polynesien hade valt
att åka hem via NZ, låna den här boken sa jag. Väl hemma i Göteborg bytte
boken låntagare och nästa gäster till Polynesien hade boken med i bagaget.
Nu var boken "hemma " igen.
Under seglingen från Sydney plockades Lonely Planet boken fram och vi har
läst med stor entusiasm, det bästa är att alla resemålen vi gjort hitills
är recenserade av min kusin. Där vi nu har ankrat upp i Anchorage Bay, Abel
Tasman national park står det i marginalen AMAZING, och efter första dagens
lilla provvandring håller vi med till 100%.

Sorry Em couldn´t get a good translation, hope GoogleTranslater will help
you.

4 comments: